Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

Θα κάνετε κάτι ρετρό τα Χριστούγεννα;

Πάνε οι παλιές εποχές που την παραμονή Χριστουγέννων συγκεντρωνόμασταν όλα τα παιδιά (στα τέλη της εφηβείας μας) της γειτονιάς (επαρχία γαρ) μετά τις 12 και ξενυχτάγαμε έξω μεχρι το πρωί, δύο φορές γινότανε αυτό, παραμονή Χριστουγέννων και παραμονή Πρωτοχρονιάς μετα τις 12 και το περιμέναμε πώς και πώς, να πάμε 15-20 άτομα στο μαγαζί, δεν υπήρχε άλλη μέρα που να επιτρέπεται τέτοιο ξεφάντωμα και ξενύχτι!

Tώρα πια δεν είμαστε παιδιά και από τις ρετρό αναμνήσεις λίγα έχουν απομείνει, έχει κλείσει και το μαγαζί που πηγαίναμε κάποτε, μόνο τα τότε σουξέ καμιά φορά αντηχούν στα αυτιά σε μεταμεσονύκτιες ραδιοφωνικές εκπομπές... Τι κάνω για να τιμήσω τα ρετρό Χριστούγεννα; Πολλά πράγματα και πάνω από όλα κρατώ ζωντανό το πνεύμα της ρετρό εορταστικής εποχής. Φυσικά δεν μπορούμε να βγούμε έξω να πούμε τα κάλαντα, ούτε να βρούμε χριστουγεννιάτικα δωράκια κάτω από το δέντρο, πάνε αυτές οι εποχές.

1. Όμως ναι, μπορεί κάποιος να νιώσει ρετρό Χριστούγεννα βλέποντας παλιές κλασσικές ταινίες με πρώτη και καλύτερη την λατρεμένη μου ταινία it's a wonderful life. 



Εγώ επίσης θα δω και την θαυμάσια ταινία με την αγαπημένη μου Μονρόε "οι άνδρες προτιμούν τις ξανθιές" (το έχω σε ντι-βι-ντι και την τιμώ την ταινία κάθε Χριστούγεννα γιατί είναι λαμπερή), δεν ξέρω το γιατί αλλά μου κάνει καλό,  γελώ με αυτή την ταινία τη θεωρώ κάτα κάποιον τρόπο αγχολυτική!

Και φυσικά θα δω το "Ενώ εσύ κοιμόσουν" του 95΄ με την Σάντρα Μπούλοκ τα μοναχικά Χριστούγεννα της Λούσυ, αυτήν την ταινία την είχα δει στο σινεμά και από τότε την έβαλα στην καρδιά μου / όποιος έχει περάσει μόνος του, λυπημένος Χριστούγεννα βρίσκει παρηγοριά στην ταινία αυτή και θα ταυτιστεί με την ηρωίδα!



Και τέλος θα δω σε κινούμενα σχέδια "Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ" καθώς και το αυθεντικό παιδικό του Καρόλου Ντίκενς που βλέπαμε παιδιά από την ΕΡΤ. Θα δω και τα "Χριστούγεννα του μικρού πρίγκηπα" που βλέπαμε πάλι στην δεκαετία του 80', αν θυμόσαστε οι μεγαλύτεροι.


Τέλος θα δω και το "Ένα δέντρο μια φορά " του Ευγένιου Τριβιζά και θα πλαντάξω στα κλάματα.

2. Θα διαβάσω σε πολλές διασκευές την "Χριστουγεννιάτικη ιστορία" του Ντίκενς και τα άλλα του γιορταστικά βιβλία καθότι Ντίκενς και Χριστούγεννα πάνε μαζί, επίσης διαβάζω κάθε τέτοια περίοδο "Το θαυμαστό ταξίδι του Νηλς Χόλγκερσον" και τα ρετρό περιοδικά της Κάντυ τα αποσπάσματα που μιλάνε για Χριστούγεννα! Καθώς θα διαβάσω και του Παπαδιαμάντη τις "Ιστορίες για Πρωτοχρονιά και Φώτα".



3. Παλιά περίμενα ένα υπέροχο ημερολόγιο που φτιάχνανε τα κορίτσια στο φόρουμ της Κάντυ καθώς επίσης γράφαμε και υπέροχα κάντυ-φικ που έμπαιναν σε διαγωνισμό για να πάνε καλά τα χριστούγεννα, φέτος θα γράψω ένα χριστουγεννιάτικο τέρρυ-φικ

4. Ανταλλάσω ρετρό πράγματα με άλλους συμφορουμίτες στην ρετρομάνιαξ και είναι μια έκπληξη υπέροχη ! Περιμένω με ποιόν θα κληρωθώ για να ανταλλάξουμε ταχυδρομικώς τα δωράκια μας.



5. Ακούω παλιές διασκευές χριστουγεννιάτικων τραγουδιών από τον Πρίσλευ, τους Wham ,τον Φρανκ Σινάτρα και την Μαράϊα Κάρει το "All I want for Christmas is you", το αγαπημένο μου. Αγαπημένη και η διασκευή της Αλεξιας που την είχα λιώσει "Πέφτει το χιόνι απαλά".


6. Μαζεύω βιντάζ, ρετρό χριστουγεννιάτικα πραγματάκια και μου τα κάνουν ντεκουπάζ!


7. Με μεγάλη πίεση φυσικά οι δικοί μου, μου παίρνουν ένα δώρο όπως στα παιδικά μου χρόνια αν και γκρινιάζουν πολύ και δεν το τοποθετούν κάτω από το δέντρο, κενό που καλύπτει το δωράκι της ρετρό

8. Θα χαρίσω και γω δωράκια και κάρτες με ευχές σε αγαπημένα πρόσωπα, το κάνω από μικρή και μου αρέσει να δίνω χαρά!

9. Βάζω το σκουφάκι του Αη-Βασίλη και μοιράζω σοκολατάκια χριστουγεννιάτικα, συνήθεια που έχω πάλι απο παλιά.

10. Φτιάχνουμε κουλουράκια και κεϊκάκια.


11. Μέρα Χριστουγέννων πήγαινα και με παρέα είτε σε θεατρικό, είτε σινεμά.


*--Και αυτό που μου χει λείψει είναι το ποδαρικό που μου έκαναν ρετρό φίλοι κάθε Παραμονή Πρωτοχρονιάς--*





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου